روش های جدید آنالیز رقبا در اینستاگرام

روش های جدید آنالیز رقبا در اینستاگرام

دقیقاً به همان‌اندازه‌که شناختن کاربر در دنیای رقابتی حائز اهمیت است، آنالیز رقبا نیز تاثیر بسیاری در رسیدن به اهداف اقتصادی دارد . این روزها یکی از پرچالش ترین اتفاقاتی که در حوزه دیجیتال مارکتینگ رخ می‌دهد آنالیز رقبا در اینستاگرام است. درحال‌حاضر رسانه‌های اجتماعی همچون اینستاگرام یکی از ابزارهای بسیار قدرتمند در بازاریابی اکثر کسب‌وکارها و تبلیغات‌ها محسوب می‌شوند، ازهمین‌رو افراد بسیاری در حال رقابت می‌باشند.
حضور موفق در رسانه‌های اجتماعی یکی از شرط‌های مهم برای رسیدن به موفقیت و دستیابی به کاربران و فالووهای بالا است همان‌طور که می‌دانید اینستاگرام یکی از محبوب‌ترین رسانه‌های اجتماعی است و نمی‌توان از این‌موضوع چشم ‌پوشی کرد. اما باید بدانید گسترش دایره نفوذ اینستاگرام در میان کاربران نیز بسیار بالا است ازهمین‌رو به یکی از اصلی‌ترین ابزارها در موفقیت هر کسب‌وکاری تبدیل شده‌است. با مجیک فالوور همراه باشید تا به معرفی جدیدترین متدها و روش های جدید آنالیز رقبا در اینستاگرام آشنا شویم.

آنالیز رقبا در اینستاگرام چه اهمیتی دارد ؟

سوال پرتکرار که برای کسب و کاران فعال در اینستاگرام ایجاد می‌شود، این است که آنالیز رقبا در اینستاگرام تا چه اندازه حائز اهمیت است؟ درواقع برای رسیدن به موفقیت در بازاریابی اینستاگرام تنها داشتن یک اکانت بیزینسی و تعداد بالای فالوور ها کافی نیست ! شما برای قرار گرفتن در جریان رقابتی شدن در رسانه‌های اجتماعی به‌خصوص در اینستاگرام حتما باید در میان رقبا بهتر دیده شوید، به‌همین‌منظور شما باید از روش آنالیز رقبا در اینستاگرام استفاده کنید.

منظور از آنالیز رقبا بررسی کردن رقبای خود در کسب‌وکارهای مشابه و ارزیابی استراتژی آن‌ها برای توسعه بیشتر کسب‌وکار و رسیدن به موفقیت آن‌ها در شبکه‌های اجتماعی است. اگر به تجزیه تحلیل درستی دست پیدا کنید به‌راحتی می‌توانید بر روی نقاط ضعف خود غلبه کرده و به‌راحتی آن‌ها را به نقاط قوت تبدیل کنید، دراین‌صورت می‌توانید برای گسترش کسب‌وکار خود آگاهی کاملی از نقاط ضعف و نقاط قوت رقبای خود نیز داشته باشید. همیشه باید بدانید که می‌توانید یک قدم از رقبای تان جلوتر بایستید این کار تنها با آنالیز رقبا در اینستاگرام اتفاق می‌افتد و شما با این کار قادر به شناسایی شکاف‌های بازار خواهید بود.

روش های جدید آنالیز رقبا در اینستاگرام

روش های جدید آنالیز رقبا در اینستاگرام

اگر تا این‌جا با مجیک فالوور همراه بوده‌اید احتمالاً با مفهوم آنالیز و تجزیه تحلیل رقبا آشنا شده‌اید آسان‌ترین کار استفاده از گوشی‌های هوشمند است و شما به‌راحتی وارد اپلیکیشن اینستاگرام خود شوید و در صفحه رقبای خود جستجو کنید این کار حتما باید با کنجکاوی بالا و تیزبینی صورت گیرد. شما به‌راحتی می‌توانید به پردازش اطلاعات رقبایتان بپردازید که این‌موضوع می‌تواند بسیار مؤثر در موفق شدن صفحه‌ی شما در اینستاگرام باشد درحقیقت می‌توانید از روش‌های زیر برای آنالیز رقبای خود استفاده کنید؛

شناسایی رقبا در تمامی شبکه‌های اجتماعی

شما برای شناسایی رقبا و بررسی آن‌ها در شبکه‌های اجتماعی می‌توانید از روش‌های گوناگونی استفاده کنید. انواع این روش‌ها عبارت‌اند از استفاده از گوگل ، استفاده از لیست دنبال شونده های مخاطبان و رقبای خود، نوشتن لیست پایانی.

شما به‌راحتی می‌توانید با سرچ کردن کلمه کلیدی مربوط به کسب‌وکار خود در گوگل رقبای خود را در سراسر دنیا پیدا کنید. از این طریق می‌توانید از نکات ریزی که در معرفی کسب‌وکار خود استفاده کرده‌اند برای پیشرفت در کسب‌وکار خود نیز استفاده کنید.

همچنین می‌توانید در بین کاربران و فالوور های پیج مخاطب جستجو کنید با این روش به‌راحتی به آنالیز رقبای پیج خود بپردازید و در آخر نیز رقبای اصلی خود را در یک لیست نهایی مشخص کنید.

بررسی استراتژی محتوا در اینستاگرام

همان‌طور که می‌دانید مهم‌ترین قسمت در آنالیز رقبا در اینستاگرام مربوط به استراتژی تولید محتوای آن‌ها می‌باشد. شما باید پست‌ها و نوع فعالیت آن‌ها ، همچنین هشتگ‌های مورداستفاده توسط آن‌ها در پست‌ها و استوری و تمامی بخش‌هایی که مربوط به تولید محتوای آن‌ها در صفحه اینستاگرام خود هستند را به‌طور کامل بررسی کنید.

آنالیز هشتگ ها و موضوعات

احتمالاً می‌دانید که هر پست و استوری که در صفحه هر کسب‌وکاری منتشر می‌شود تعداد هشتگ وجود دارد. درواقع هشتگ‌های بکار برده شده توسط رقبای تان ارتباط مستقیمی با استراتژی محتوای پیج دارند، شما می‌توانید هشتگ‌های پرتکرار هر پیج را بررسی کرده و از آن‌ها در حوزه موفقیت در کسب‌وکار خود نیز استفاده کنید.

از مزایای بزرگ اینستاگرام این است که هر کسب‌وکاری به‌راحتی می‌تواند به معرفی خود و مزایای خود بپردازد شما تنها کافی است از ترفندهای کارآمد برای رسیدن به اهداف مرتبط با متداول خود استفاده کنید.

بررسی استراتژی هر پیج

شما باید با دقت بررسی کنید که هدف راه‌اندازی صفحه رقبای تان چه بوده‌است؛ از این طریق به‌راحتی می‌توانید به هدایت کاربران و ترغیب آن‌ها به بازدید از وب‌سایت خود و سایر شبکه‌های اجتماعی همچون اینستاگرام خود شوید.

بررسی جامع پیج های رقبا در اینستاگرام

همان‌طور که از نام این روش پیداست شما به‌راحتی دنبال کنندگان پیج رقبا را بررسی می‌کنید ، در ابتدا باید بدانید که چه افرادی تمایل به‌دنبال کردن کسب‌وکارهای مشابه و کسب‌وکار شما را دارند. زمان انتشار محتوا در هر صفحه شما باید زمان انتشار پست‌ها و استوری های پیج رقبایتان را بررسی کنیم، از این طریق به‌راحتی می‌توانید زمان درست پست گذاری و اشتراک‌گذاری استوری را برای پیج اینستاگرام خود پیدا کنید. میزان محبوبیت هر مطلب برای دانستن میزان محبوبیت هر مطلب باید به لایک‌ها و کامنت‌های آن توجه بسیاری داشته باشید.

روش های جدید آنالیز رقبا در اینستاگرام

سخن پایانی

ما برای گسترش کسب‌وکار خود در صفحه اینستاگرام از کپی کردن ایده‌های دیگران خودداری کنید، چون ما باید با تجزیه‌وتحلیل رقبای اینستاگرام در صفحه خود توانایی این را داشته باشید تا مخاطبان را به‌طرف پیج خود و کسب‌وکار به پیج و کسب‌وکار خود جذب نمایید. دلیل پیشرفت برخی از رقبای شما بی‌شک انجام فعالیت‌ها و ایده‌های نامتداول است؛ شما می‌توانید متداول عمل کنید. عکس‌العمل بی‌نظیر شما به‌راحتی می‌تواند تأثیر شگفت‌آوری را در کسب‌وکارتان داشته باشد ما در مجیک فالوور سعی بر این داشتیم تا برخی از روش‌های بررسی رقبا و آنالیز آن‌ها را برای شما بازگو کنیم . شما می‌توانید با استفاده از روش‌های ذکرشده در این محتوا به‌راحتی به آنالیز رقبای خود در صفحه اینستاگرام و سایر شبکه‌های اجتماعی بپردازید. در صورت تمایل می‌توانید به وب‌سایت ما مراجعه کرده و سایر مطالب مربوط به مدیریت پیج اینستاگرام و ترفندهای شگفت‌آور آن دسترسی داشته باشید.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید