علت ریزش فالوور در اینستاگرام چیست ؟

علت ریزش فالوور در اینستاگرام

در حال ‌حاضر اینستاگرام یکی از محبوب ‌ترین شبکه ‌های اجتماعی در کل جهان است بی‌ شک افراد بسیاری در حال رقابت در زمینه کسب ‌و کار و جذب فالوور در اینستاگرام هستند. مسلماً کسی تمایل به از دست دادن فالوور های پیج خود ندارد اما بسیار دیده شده ‌است که پیج های اینستاگرام فالوور های خود را به دلایل مختلفی از دست می‌دهند . پارامترهای مختلفی وجود دارند که سبب می‌شوند کاربران اینستاگرام حساب کاربری و پیچ معروف را دنبال کنند، اما طبق آمار به ‌دست‌ آمده مهم‌ ترین دلیلی که سبب می‌شود کاربران برای اعتماد به حساب کاربری اقدام نمایند تعداد فالوور های حساب کاربری است. در صورتی‌که تعداد فالوور ها بیشتر باشد اعتماد افراد به آن بیش نیز بیشتر خواهد بود، اما علت از دست دادن تعداد فالوور ها چیست؟

علت ریزش فالوور در اینستاگرام

بطور کلی در فضای اینستاگرام فعالیت ‌هایی همچون تولید محتوای بسیار جذاب، استمرار در انتشار محتواهای اصولی، ارتباط مؤثر و کار آمد با مخاطبان، برگزاری کمپین ‌های تبلیغاتی و یا مسابقه ‌های پر طرف‌دار می‌تواند سبب افزایش تعداد فالوور ها شود.

گاهی نیز ممکن است در صورت انجام تمامی این مراحل فالوور های شما ریزش کند که این می‌تواند به دلایل مختلفی ایجاد شود از جمله دلایل علت ریزش فالوور اینستاگرام موارد زیر می‌باشند ؛

فالوور های فیک

از آنجایی‌که اکثر پیج ها تمایل به داشتن تعداد بالای فالوور هستند سعی بر این دارند از طریق خرید فالوور های فیک به جذب مخاطبان بیشتری در اینستاگرام منجر شوند. اما درحالی‌که با انجام این ترفند نه ‌تنها روند افزایش فالوور هایشان با مشکل مواجه خواهد شد؛ بلکه فالوور های پیج شان نیز رو به صعود رو به ریزش خواهند رفت. چرا که الگوریتم‌ های اینستاگرام به ‌شدت بر روی فالوور های هر پیجی تمرکز داشته و به‌ راحتی فالوور های فیک را شناسایی و پیج مورد نظر را جریمه می‌کند. از همین ‌رو درحالی‌که فالوور های پیج شما فیک باشند ، ممکن است خسارات جدی ‌تری به شما وارد شود توصیه می‌شود حذف فالوور فیک در اینستاگرام را در پیش داشته باشید. اما انجام این فرایند کار ساده ‌ای نیست علی ‌الخصوص برای پیج هایی که تعداد فالوور هایشان بسیار بالاست برای این کار می‌توانید از ربات‌ ها کمک بگیرید.

علت ریزش فالوور در اینستاگرام

عدم استفاده از کپشن ‌های جذاب و تاثیر گذار

بی‌ شک می‌دانید که تاثیر کپشن ‌ها بر روی جذب فالوور و ایجاد نظر مثبت در آن‌ها بسیار مؤثر است. از همین ‌رو توصیه می‌شود با استفاده از کپشن های جذاب مخاطبان خود را وارد تعامل با پیج خود کنید. از آنجایی‌که یکی از دلایل ریزش فالوور اینستاگرام می‌تواند کیفیت کپشن باشد می‌توانید از ترفندهای همچون نظر دادن در رابطه با پستی که منتشر کرده‌اید و یا نظر خواستن از مخاطبان در رابطه با پست موردنظر استفاده نمایید تا کاربران را به تمام به تعامل با پیچ خود دعوت کنید.

شادوبن شدن حساب کاربری

مهم‌ ترین علت ریزش فالوور اینستاگرام شادوبن شدن است، استفاده از هشتگ کار تکراری و ممنوع خرید فالوور های فیک یا ریپورت شدن از طریق سایر کاربران و حتی فعالیت بیش‌از اندازه در فضای مجازی سبب شادوبن شدن حساب کاربری شما می‌شود. دراین‌صورت محتوای شما در اکسپلور برای کسی ظاهر نخواهد شد ازهمین ‌رو افراد قادر به تماشای محتوای پیج شما نخواهند بود و تعداد فالوور های پیج شما کاهش خواهد یافت.

کیفیت پایین تولید محتوا

احتمالاً در حال حاضر همه افراد فعال در فضای مجازی می‌دانند که کاربران همواره به‌دنبال پیج های هیجان‌انگیز و جالب هستند درصورتی‌که شما محتوای بی‌کیفیت را منتشر نمایید و کمیت را در نظر بگیرید یا به اصطلاحی کیفیت را فدای کمیت کنید بی‌شک شاهد ریزش ناگهانی فالوور های خود خواهید بود! چراکه بلندی محتوای شما و یا اشتراک ‌گذاری محتوا به ‌دفعات بالا تضمینی بر روی موفق بودن و دوست داشته شدن پیج توسط کاربران نیست، بلکه این کیفیت محتواهای پیج است که ارزش آن پیج را به رخ کاربران خواهند کشید.

علت ریزش فالوور در اینستاگرام

تبلیغ بیش ‌از اندازه محصولات پیج

درحالی‌که به‌صورت مکرر محصولات پیج خود را ارائه دهید و سعی بر تبلیغ آن‌ها داشته باشید مخاطب موردنظر خیلی زودتر از آنچه که فکرش را هم نمی‌کنید خسته خواهند شد و حتی ممکن است شما را آن فالو کنند. بی‌شک تبلیغ در اینستاگرام به هیچ مشکلی ندارد و شما می‌توانید با استفاده از این ترفند به تبلیغ پیج و محصولات خود بپردازید، اما در اصل باید بدانید که به‌ دنبال تبلیغ به‌ دفعات بالا آمار مخاطبان پیج شما کاهش خواهد یافت . تصور کنید در طول روز در بین هر ۱۰ استوری که منتشر می‌کنید ۴ استوری الی ۵ استوری شما مربوط به تبلیغات پیج تان است در این حالت انتظار نداشته باشید مخاطب در پیج شما بماند و سعی بر حمایت کردن محصولاتشان داشته باشد.

استفاده نادرست از هشتگ اینستاگرام

استفاده نکردن از هشتگ ها کار بسیار اشتباهی است چراکه هشتگ‌ های یکی از روش‌های مؤثر در توسعه هر روند هر کسب‌وکار و پیجی در اینستاگرام هستند و درواقع سبب تشدید بازدید کنندگان پیچ به‌ صورت رایگان می‌شوند. اما نکته بسیار مهمی که در این‌جا وجود دارد این است درصورتی‌که به‌طور نامناسب از هشتگ ها استفاده کنید توسط اینستاگرام جریمه خواهید شد و فالوور های خود را از دست خواهید داد استفاده بیش‌از اندازه و نادرست از هشتگ ها و حتی استفاده از هشتگ‌های نا مربوط و محتوای نامتناسب یا محتوای پیج می‌تواند یکی از اصلی‌ترین دلایل ریزش فالوور های پیج اینستاگرام شما باشد.

سخن آخر

تا این‌جا با مجیک فالوور همراه بودید دلایل ریزش فالوور اینستاگرام را دانستید و متوجه این‌موضوع شده‌اید که فالوور های اینستاگرام نقش اساسی را در روند پیشرفت یک کسب‌وکار دارند. حتی اگر شما یکی از بزرگ‌ترین پیج های اینستاگرام باشید باید بدانید بلند در نظر نگیرید با در نظر نگرفتن برخی از مسائل و نکات مهم به‌راحتی ریزش فالوور اینستاگرام را در پی در پیش خواهید داشت . علت ‌های مختلفی برای ریزش فالوور وجود دارند و تنها و تنها سک اشتباه سبب کاهش ریزش پیج شما خواهد شد شما باید تمامی جوانب را در نظر داشته باشید تا در بین رقبای خود با شکست مواجه نشوید.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید