آموزش برگرداندن پست و استوری پاک شده اینستاگرام

برگرداندن پست و استوری پاک شده اینستاگرام2

اپلیکیشن بسیار محبوب اینستاگرام برای کاربران امکانات بالایی را ایجاد نموده‌است، یکی از مزایای آن توانایی برگرداندن پست‌های پاک‌شده اینستاگرام است. در واقع این اپلیکیشن برای این‌که کاربران بعد از هک شدن صفحه حساب کاربری با مشکل از بین رفتن داده‌هایشان مواجه نشوند، قابلیتی را به نام اخیراً حذف‌ شده ارائه کرده‌ است. ممکن است شما اشتباهی پستی را حذف کرده باشید و بخواهید آن را ریکاوری کنید؛ اینستاگرام قابلیتی را به شما می‌دهد که پست پاک ‌شده را ریکاوری کنید.

قابلیت برگرداندن پست و استوری پاک شده اینستاگرام

تصور کنید به‌ صورت اتفاقی پست‌ها، استوری ها، ویدئوهای آی جی تی‌وی (IGTV) و ریلزهای شما پاک شده‌اند، در چنین شرایطی چه واکنشی از خود نشان می‌دهید؟

خبر خوب این است که برگرداندن تمامی پست‌ها و استوری ها و حتی لایو های دیلیت یا همان حذف ‌شده ممکن است. آیا می‌پرسید چگونه؟ برای دستیابی به پاسخ این سوال برگرداندن پست و استوری پاک شده اینستاگرام با مجیک فالوور همراه باشید.

ریکاوری پست‌ها و استوری ها و لایو های دیلیت شده

همانگونه که اپلیکیشن اینستاگرام به افراد این امکان را می‌دهد تا پست‌ها و استوری هایی که به آن‌ها علاقه‌مند هستند با سایر کاربران به اشتراک بگذارند همچنین در مقابل نیز ممکن است این پست‌ها و استوری ها به‌ صورت ناخواسته یا خواسته پاک شوند. اکثر افراد تمایلی به برگرداندن این پست‌های حذف ‌شده ندارند، اما در مقابل افرادی وجود دارند که در تلاش بر این هستند که پست‌ها و استوری های پاک‌شده اکانت اینستاگرامی خود را بازگردانی کنتد به راحتی می‌توانند پست‌ها و استوری ها و ریلز هایی که حذف کرده اند را در طی بازه زمانی مشخصی دوباره بازیابی کرده او به حساب کاربری خود بازگردانتد.

شما پست ‌هایی را که خودتان پاک کرده‌اید به‌ راحتی می‌توانید بازگردانی کنید اما نکته‌ای در این‌جا وجود دارد این است که پست هایی که توسط خود اینستاگرام پاک ‌شده باشند قابلیت و امکان بازیابی را ندارند.

برگرداندن پست و استوری پاک شده اینستاگرام2

برگرداندن پست‌ های حذف ‌شده در اینستاگرام

بازگرداندن پست‌های حذف‌شده در اینستاگرام در گوشی اندروید و آیفون تقریباً همانند یکدیگر است به این صورت که در ابتدا به صفحه پروفایل خود رفته و ۳ خط بالای صفحه را لمس کنید. بر روی گزینه Your activity کلیک کنید و سپس برای شما گزینه‌های مختلفی ظاهر خواهد شد و بر روی گزینه اخیراً حذف‌شده یا Recently deleted ضربه بزنید. در این‌جا شما می‌توانید تمامی محتوایی که در ۳۰ روز اخیر حذف کرده‌اید ، مشاهده کنید. پست‌ها استوری ها و IGTV همگی در این بخش برای شما نمایش داده خواهند شد. پایین هرکدام نیز حداکثر زمانی‌که می‌توانید آن عکس‌ها و ویدیوها را بازیابی کنید نوشته شده‌است، شما به‌راحتی می‌توانید هرکدام را که می‌خواهید انتخاب کرده و بازگردانی کنید. پس‌از آن بر روی سه‌نقطه پایین تصویر کلیک کرده و گزینه Rstore یا همان بازیابی را برای بازگرداندن پست‌های حذف‌شده اینستاگرام انتخاب کنید. با این روش شما به‌ راحتی توانسته‌ اید پست‌های حذف‌شده در اینستاگرام خود را بازگردانی کنید اما همان گونه که کمی قبل تر نیز اشاره نموده‌ایم شما تنها توانایی بازگرداندن پست‌ها و استوری هایی که خودتان حذف نموده‌اید دارید نه پست‌ها و استوری های اینستاگرام حذف نموده‌ است!

با حذف پست اینستاگرام چه اتفاقی رخ می‌دهد؟

درگذشته در شرایطی که دکمه حذف پستی را در اینستاگرام انتخاب می‌کردید، به‌صورت دائمی حذف می‌شد و شما راهی برای بازگرداندن و ریکاوری کردن آن نداشتید؛ درحالی‌که اینستاگرام با ارائه این آپدیت توانسته به کاربران این امکان را بدهد که پست‌هایی که اخیراً حذف کرده‌اند را بازگردانی کنند. محتوای حذف‌شده را می‌توانید به مدت ۳۰ روز پس ‌از پاک شدن بازگردانی کنید، اگر این دوره زمانی تمام شود این محتوا به‌صورت کامل حذف‌شده و دیگر چاره‌ای برای بازگردانی آن نخواهید داشت. درصورتی‌که یک استوری را حذف کنید تنها به مدت ۲۴ ساعت در فولدر اخیراً حذف‌شده صفحه شما باقی خواهد ماند و مدت ۳۰ روز نمی‌توانید آن را بازگردانی کنید. اما بااین‌وجود اگر قابلیت آرشیو استوری فعال باشد و استوری حذف‌شده آرشیو شده باشد قانون ۳۰ روز برای آن صدق خواهد بود بنابراین امکان بازیابی یا حذف دائمی آن در مدت این استوری وجود دارد. همچنین اگر مایل به خرید کامنت اینستاگرام بودید به صفحه خرید کامنت ایرانی اینستاگرام مراجعه کنید.

چگونه می‌توان پست‌ها و استوری های حذف‌ شده را مشاهده نمود

برای دسترسی و مشاهده تمامی پست‌های حذف یا دیلیت شده شما می‌توانید به بخش Recently deleted اینستاگرام خود بروید و برای این کار فرقی نمی‌کند، شما صاحب گوشی اندروید باشید یا آیفون شما تنها نیازمند رفتن به اپلیکیشن اینستاگرام بوده و بعد از این‌که وارد صفحه پروفایل تان شدید خواهید دید که گزینه ۳ خطی در گوشه سمت راست ‌بالای صفحه وجود دارد با ضربه زدن بر روی آن به قسمت تنظیمات اینستاگرام بروید.
در اینجا بخش اکانت را انتخاب نموده و سپس گزینه اخیراً پاک ‌شده را انتخاب نمایید. در این بخش شما به‌راحتی می‌توانید تمامی تصاویر ریلزها استوری ها و حتی ویدیوهای IGTV که حذف کرده بودید را پیدا نموده و به‌راحتی به آن‌ها دسترسی داشته باشید. جالب است بدانید برای ریکاوری کردن پست‌هایی که از گذشته پاک کرده‌اید فقط کافی است روی محتوایی که می‌خواهید ریکاوری کنید ضربه زده ضربه بزنید سپس در قسمت سه‌نقطه در گوشه سمت راست‌بالای صفحه Restore را که برای شما قابل‌مشاهده است انتخاب کنید . در ادامه یک پیام برای تأیید بازیابی محتوا بر روی صفحه موبایلتان ظاهر خواهد شد شما تنها باید بر روی گزینه تائید کلیک کنید تا این اینستاگرام از این‌که صاحب اکانت هستید اطمینان کاملی را دریافت نماید. درادامه کد تأییدی به آدرس ایمیل شما یا شماره تماس شما فرستاده خواهد شد که پس‌از تأیید هویت برای گزینه ضربه زده و محتوای حذف‌شده به‌راحتی دوباره برای شما برگردانده خواهد شد.

برگرداندن پست و استوری پاک شده اینستاگرام2

سخن پایانی

همان گونه که دانستید اینستاگرام اپلیکیشنی پرکاربرد است که برای کاربران گزینه‌های بسیاری را به نمایش می‌گذارد. درواقع کاربران به‌راحتی می‌توانند هر گونه فعالیتی که نیازمند هستند را در این اپلیکیشن انجام دهند، یکی از قابلیت‌های بسیار عالی اپلیکیشن اینستاگرام قابلیت برگرداندن پست‌هایی که از گذشته پاک شده‌است می‌باشد. افراد به ‌راحتی می‌توانند درصورتی‌که علاقمند به برگرداندن یا همان ریکاوری کردن پست‌هایی که اخیراً حذف شده هستند با انجام چند ترفند ساده به آن‌ها دسترسی داشته باشند. شما در مجیک فالوور دانستید که آموزش برگرداندن پست و استوری پاک شده اینستاگرام چگونه است درصورتی‌که علاقمند به مشاهده سایر ترفندها در اپلیکیشن اینستاگرام هستید می‌توانید به سایت ما مراجعه نمایید.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید