پست ویدئویی بهتر است یا عکس؟

پست ویدئویی بهتر است یا عکس

با توجه به محبوبیت شبکه اجتماعی اینستاگرام در زمینه رونق کسب و کارها و افزایش تبلیغات، این سوال که پست ویدئویی بهتر است یا عکس ؟ برای بسیاری از افراد دارای کسب و کار هستند ایجاد شده است. در واقع انتشار ویدئو یا عکس، هرکدام تاثیر شگفت انگیزی را بر صفحه اینستاگرام هر کسب و کاری بر جای خواهند گذاشت، اما از چالش های بزرگی که همیشه برای افراد ایجاد می شود این است که پست های خود را در قالب عکس منتشر کنند یا ویدئو ! برای موردپسند واقع شدن صفحه اینستاگرام کسب و کار شما باید در نظر داشته باشید که گاهی انتشار ویدئو لازم است و گاهی انتشار عکس. اما برای پاسخگویی دقیق به این سوال تا انتها با ما همراه باشید.

پست ویدئویی یا عکس؟ کدام بهتر است؟

با توجه به این که شبکه اجتماعی اینستاگرام در زمره محبوب ترین شبکه های اجتماعی است و تبلیغات نیز در این شبکه رونق بسیاری پیدا کرده است، افراد همواره به دنبال راه و روش های بسیاری برای بهتر دیده شدن در این فضای مجازی و همه پسند هستند. در بین پست ویدئویی و عکس نمی توان گزینه قطعی را انتخاب نمود اما لازم به ذکر است که هر کدام رساننده پیام خاصی به گونه ای متفاوت می باشند.

در واقع باید گفت زمینه فعالیت هر پیجی از مهم ترین فاکتورهایی است که می تواند در انتخاب عکس یا ویدئو فرد را یاری کند. به طور مثل پیج هایی که در زمینه آموزشی، ورزشی، بازی ویدئویی و یا سریال فعالیت می کنند باید از طریق قالب ویدئو پست های خود را منتشر کنند تا مفهوم کلی را بهتر به مخاطب برسانند. در مقابل پیج هایی که در رابطه با اخبار، توییتی و یا پیج های والپیپر و یا بک گراند، پیام های تبریک و… هستند، می بایست پست های عکس دار بیشتری را نسبت به پست های ویدئویی تولید و منتشر کنند.

ما در وب سایت مجیک فالوور تمامی خدمات پلتفرم های شبکه های اجتماعی از جمله خرید ویو اینستاگرام فوری ، خرید فالوور ایرانی با بهترین کیفیت و مناسب ترین قیمت ها ارائه می دهیم.

عوامل تاثیر گذار در انتخاب پست ویدئو یا عکس

مسلما این سوال بارها برای شما پیش آمده است که چرا انتخاب ویدئو بودن و یا عکس بودن پست تا این اندازه حائز اهمیت است؟ در پاسخ به این سوال لازم است اضافه نماییم که با توجه به تحقیقات بدست آمده، معمولا پست هایی که در قالب ویدئو هستند بیشتر از پست هایی که در قالب عکس هستند طرفدار دارند. اگر در اینستاگرام دارای پیجی هستید که در زمینه تجاری فعالیت می کند ، بسیار مهم است که در قدم نخست قالب پست های خود را مشخص نمایید.

عموما کاربران ترجیح می دهند محتواها در قالب ویدئو باشند و علت آن هم ارتباط و درگیری همزمان حواس بینایی و شنوایی می باشد. عوامل تاثیرگذاری وجود دارند که افراد بین پست ویدئویی و عکس یکی از آن ها را برگزینند، این عوامل عبارتند از موارد زیر؛
هزینه : هزینه کردن برای هر پست برای اکثر کاربران بسیار مهم است، در صورتی که دارای پیج محصولات آرایشی و یا سایر محصولات باشید و بخواهید در قالب ویدئو پست های خود را منتشر کنید، مهم است بدانید پست هایی که در قالب ویدئو هستند، باید در قدم نخست ویدئوی آن ها ساخته شود و این کار نیازمند پرداخت هزینه می باشد. از همین رو افرادی که بودجه کمتری دارند اصولا به سراغ تولید محتوای تصویری خواهند رفت.
زمان : اگر شما هم تا کنون محتواهای ویدئویی را منتشر کرده باشید، بی شک می دانید که محتواهای ویدئو نیازمند زمان بیشتری بوده و وقت بیشتری را به خود اختصاص خواهند داد، همین موضوع سبب می شود که برخی از افراد از منتشر کردن ویدئو در صفحه اینستاگرام خود، خودداری نمایند و تا حد ممکن از عکس ها استفاده کنند.

پست ویدئویی بهتر است یا عکس

علت انتشار پست در قالب ویدئو

همانگونه که کمی قبل تر نیز ذکر نموده ایم، پست های ویدئویی افراد بیشتری را درگیر خود کرده و ویوی بیشتری را از آن خود خواهند کرد. از همین رو در صورتی که افراد قصد تبلیغ محصول و هرچیز دیگری را داشته باشند از طریق انتشار پست ویدئویی این کار را انجام می دهند.
عموما نیز بسیار دیده شده که پست های ویدئویی بیشتر سیو می-شوند چرا که گرفتن اسکرین شات از ویدئو ممکن نیست و افراد برای مشاهده پست های ویدئویی نیازمند ذخیره کردن آن هستند. به عبارت کلی می توان گفت تعامل در پست های ویدئویی بیشتر از پست های در قالب عکس است. اما در مقابل تمامی مواردی که ذکر نموده ایم شما برای ادیت حرفه ای، ساخت ویدئو و انتشار نیازمند استفاده از نرم افزار هایی همچون این شات، پریمیر و یا افترافکت می باشید و این کار نیز مهارت لازم را خواستار خواهد بود.

علت انتشار پست در قالب عکس

از مهم ترین عواملی که سبب می شود افراد پست های صفحه اینستاگرامی خود را در قالب عکس منتشر می کنند، کم هزینه بودن و صرف کردن زمان کمتر برای آن است.. معمولا عکس ها لایک بیشتری نسبت به ویدئوها دریافت می کنند. همچنین مخاطبان سریع تر از تماشای ویدئو ها به محتوا و اطلاعات دسترسی پیدا خواهند نمود. برای انتشار در قالب پست شما نیازمند یادگیری سخت افزاری و نرم افزاری نخواهید داشت. اما در اینجا نکته مهمی نیز وجود دارد، که حتما باید آن را در نظر بگیرید؛ اینکه عکس ها معمولا حواس مخاطب را کمتر از ویدئو ها جذب می نمایند، همچنین در صورتی که عکس ها چند اسلایدی باشند، مخاطبان صبر و حوصله کمتری را نسبت به آن پست نشان خواهند داد و از ورق زدن اسلاید ها امتناع می نمایند.
اما مهم ترین نکته ای حتما توصیه می شود آن را در نظر داشته باشید این است که پست های خود را حتما با توجه به زمینه فعالیت پیج و کسب و کار خود انتخاب نمایید، ما در قسمت اول این محتوا به صورت کامل به این موضوع اشاره کرده ایم.

سخن آخر

در این محتوا از مجیک فالوور سعی بر این داشتیم تا برای شما به صورت کامل بازگو نماییم در بین انتشار پست در قالب عکس و ویدئو ،کدام یک بهتر است. همانگونه که گفته شد برای ساخت ویدئو شما نیازمند صرف هزینه و زمان و مهارت خواهید داشت، اما در مقابل جذب مخاطبان بیشتری را برای پست خود به دنبال خواهید داشت.
در مقابل انتشار پست در قالب عکس با توجه به زمانبر نبودن و نیاز نداشتن به مهارت خاصی ، راحت ترین راه برای فعال بودن در صفحه اینستاگرام است، قابل توجه است پست هایی که دارای عکس های چند اسلایدی هستند جذابیت کمتری برای مخاطبان کم حوصله خواهند داشت.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید